Mazda Fórum

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: mazda b2200  (Megtekintve 12291 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

nary76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
mazda b2200
« Dátum: 2013. Szeptember 24. - 14:41:50 »

Sziasztok!
Március óta egy b2200 tulaja vagyok, ehhez a típushoz keresnék, cserélnék tapasztalatokat, fellelhető irodalmat, s minden érdekességet.

JBGame

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:mazda b2200
« Válasz #1 Dátum: 2013. November 30. - 13:04:51 »

Na akkor már ketten vagyunk  :D  Én egy hónapja hajtok egy ilyet, eddig nagyon bejön, jobb mint bármelyik új kocsi
Naplózva

JBGame

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:mazda b2200
« Válasz #2 Dátum: 2014. Január 03. - 11:01:43 »

  Sziasztok!
 
Nemrég tulajdonomba került egy B2200 csoda! Nagyon tetszik az autó, tehát az "add el de gyorsan" tanács elfogadhatatlan számomra. Nos a probléma a következő a hűtésért felelős ventillátor visco le volt hegesztve a paripán, elsőre úgy tűnt ez okozza a hosszú melegedési időt, mivel egy másik visco beszerzése méregdrága mulatságnak bizonyult egy szaki segítségével beépítettünk egy korszerűbb elektromos propellert a helyére, ez már okozott némi melegedést. Majd jött a hidegebb idő és az utastérben is fázni kezdtünk, továbbá a mutató sem akart olyan fürgén feljebb kúszni. Termosztátcsere. Na itt kezdődtek a gondok, Két gombás a tipushoz a legdrágább volt benne, ilyet is kapott. A probléma az hogy még annyira sem melegszik mint eddig. Életem első Dieselje, teljesen tanácstalan vagyok. Meddig járassam reggelente? Mire figyeljek még? Semmit sem tudok, légyszi segítsetek :)
Naplózva

Dzsingi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:mazda b2200
« Válasz #3 Dátum: 2014. Január 03. - 15:19:43 »

Szia!

Sajnos több oka is lehet ennek.
Meg kellene vizsgálni, hogy mikor volt jó az autó. Ezután mi lett cserélve rajta.

Ha ez nem sikerül, akkor:
-hűtőfolyadék fogy-e
-termosztát nyitási hőfoka megfelelő-e
-hűtőventillátor kapcsolási hőmérséklet megfelelő-e
-ha nem gyári a hűtő, akkor anyaga, mérete megfelelő-e
-fűtőradiátor folyadék áramlása jó-e
-fűtőventillátor gondolom működik

Ha a termosztát megfelelő hőmérsékleten nyit (ezt szerelő be tudja vizsgálni), akkor a szerelő annyira bemelegiti a motort, hogy már a blokkot mérve üzemi hőmérsékletet elérve a folyadékáramlásokat (hűtő, fűtő csövek) követve lehet hibát keresni.

Tudok olyan esetről, ahol az eset hasonló és minden jó volt csak a termosztát okozott melegedési hibát. Nem gyári termosztátok közül a negyedik termosztát lett jó. 88fok volt az előirt, ezzel szemben 82-es volt benne. Kicserélték (vernet) 88-asra nem lett jó. Aztán másikra az sem. Végül Ashika lett jó. Amiről még tudok, hogy megfelelő lehet az a Behr, de ebből is minőség, mert több országban gyártják.

Remélem kicsit hosszú történettel segithettem.
Üdv
Naplózva

nary76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:mazda b2200
« Válasz #4 Dátum: 2014. Március 04. - 07:14:28 »

Szia!
Én lassan már egy éve nyúzom az enyémet, a gondom ugyanez, de nekem van egy olyan gondom is, hogy még a régi tulajnál hengerfejes volt, így tele van a fűtőradiátorom is kosszal. Ha kimosom, egy darabig jó a fűtése, majd ahogy dugul, ismét csak enyhe meleget csinál. Én is gondolkodtam a termosztátcserén, de eddig nem történt meg...
Ha alkatrész kell hozzá, tudom javasolni a japancars.ru oldalt, fillérekért van minden.....
Most cseréltük ki a kardánfelfüggesztőt, a mazdánál 50 ezer, itt 650 rubel, azaz 650x6.5Ft.+posta, azaz 1200 rubelből megvolt....
Egyszer megtréfált a vezérlés is.. Vezérlés csere elött álltam, és mivel az első főtengely szimmeringnél olajfolyás volt, gondoltuk, egy kosszal azt is cseréljük. Szét is bontottunk mindent, de nem a szimmering volt a hibás, hanem annak a repedt háza, amit már előttem valaki bekent valami ragasztóval, s most levált. Gondoltuk, szerzünk hozzá bontottat, nem taknyolgatunk. Mivel az olajfolyás megmaradt, vissza a régi szíj, ne az újat olajozzuk össze. Minden szépen vissza, kb 1.5 hétig gond se volt, majd hirtelen erőtlen lett a gép, 7 helyett evett 15-öt, füstölt, nem indult, csak nehezen és szívatóval. Már mindent végigmazsoláztunk, mi okozhatja.Az egész üzemanyagrendszeren átmentünk, már csak az adagoló lett volna vissza, ha valaki elvállalta volna.. Megjött az alkatrész, melynek cseréjéhez le kellett szedni az olajteknőt is. Minden jelre állítva, s megjavult a gép.... Jobb, mint volt:))) Tehát odébb mászott a vezérlés az adagolón.

JBGame!
Az add el gyorsan erre a tipusra nem áll fenn, egy: nem tudod kettő: ezt nem lehet, nem szabad!
Én fűkaszáláshoz, fűnyíráshoz használom, mindent elnyel, hála az önzáró difijének eddig mindenhonnan kimászott, sőt, most nemrég az ónos eső utáni jégpályán is -elég emelkedős utcában lakom- felment 2 minimálgázzal, a 2 szomszéd a fronterával nem tudott feljönni, csak összkerékkel.... Igaz, nekem benn van a platón 1.5 mázsa járdalap.....
« Utoljára szerkesztve: 2014. Március 04. - 07:33:31 írta nary76 »
Naplózva

beresmx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:mazda b2200
« Válasz #5 Dátum: 2014. Március 11. - 23:32:03 »

könyörgöm segítsetek egyet találni! :D
Naplózva

nary76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:mazda b2200
« Válasz #6 Dátum: 2014. December 26. - 21:53:20 »

Sziasztok!
Majd 2 éve nyúzom, ami kicsit meg is látszik rajta:) közel 100 ezerrel több van benne, gondom nincs, csak néhány bosszantó apróság. 1 főtengelyszimmering csere, 1 adagoló tömitéscsere és némi lakatolás vár rá, mert ugye a rozsda nagy úr....
Hegyen-völgyön megy, bár nekem nem a tesztekben leírt 6.5-7 a fogyasztása, 8 alá csak hosszutávú uton tudom levinni. Simán elközlekedik 1 tonnával, nagyon nem is erölködik.
Valakinek tapasztalat?

power

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:mazda b2200
« Válasz #7 Dátum: 2015. Január 05. - 13:52:40 »

Sziasztok!
Nekem ez már a második, volt egy 1994-es piros, ez is 1994-es, de ezüst. Három éve van meg, a tesóm összetört, de csak 270e km-t futott E2200 motorját tettük bele, az már 1998-as, EURO-2-es, ezen kívül eredeti.
Most hegesztették ki az alját, le lett festve a javítás, illetve teljes alvázvédelem, valamint egy új hűtő. Két éve cseréltük a motort erre, akkor kuplung, féktárcsák+betétek, kuplung-munkahenger, talpasok cserélve lettek. Rendben van, na.
A régi is, ez is nagyon hasonló. 6,5 és 8 liter között eszik, 80 fölött nem járunk vele, nagyon terhelve eszik inkább 8 körül.
Nem tudom ki és miért fikázza az alkatrészek árai miatt. Lehet, hogy egy viszkó sokba kerül, de pl. lámpák, karosszériaelemek, lengéscsillapítók, szélvédő, stb. nagyon jó áron vannak, bontva is, utángyártva is. Monroe telókat raktam bele, újakat, Bárdinál (nem kapok jutalékot:-)) 6500,-Ft darabja, ugyanaz, mint az OPEL Campo-é. Minek vegyek bontottat? Szélvédő 24 körül, hátsó lámpa 4, a gömbfejek gombokért (1-2eFt).
Az autó gyengéi: kézifékkötél, visco, hűtő, esetleg hengerfej, első ülések... Nagyjából ennyi. Hűtőt érdemes javítani, mert jobb a gyári anyaga, mint az utángyártott 70eFt-ért, javítva talán tartósabb. Hogy a hengerfej mitől megy el, nem tudom, de 70eFt körül lehet kapni újat, nem veszélyes annyira, hogy megérje a javítással játszani, plusz vagy jó lesz, vagy nem. Láttam keveset futott, megkímélt kocsit 180e km-nél hengerfejesen, láttam 5 fős melós autót, mindig padlógázzal hajtva 480e km-rel, gyári hengerfejjel. Véleményem szerint sok múlhat azon, hogy a gyári, vagy teszkós hűtőfolyadék van benne, az olcsók eléggé marhatják az alumíniumot. Az ülések nem olyan nagyon tartósak, mint az autó, viszonylag hamar (értsd: 3-400e km után) ki lehet őket ülni.
Ha valaki ilyet akar, kevés a normális állapotú, mert amilyen tartós, sokan nem foglalkoznak velük, de azért ki lehet fogni. Nekem nem kell, de nincs szívem eladni. Egy rendes utánfutó is belekerül ennyibe (4-500eFt), annál pedig azért csak többet ér.
Az első, piros kocsimat én családnak vettem hosszú utakra (Golf 5 mellé!!), babakocsi (nem összehajtva)+babakád+babaágy+3 bringa+egy heti szir-szar befért úgy, hogy kiláttam a belső tükörben, persze dobozt raktam rá. A műszerek által szolgáltatott információk nem vonják el az ember figyelmét az útról, ez gondolom, az aktív biztonság része, ahogy a szervó nélküli kormány pedig felér egy fitness-bérlettel. Ez az igazi költséghatékonyság. :-)
Ha valakinek esetleg információra van szüksége, szívesen segítek, persze ha tudok.
Naplózva

alex

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:mazda b2200
« Válasz #8 Dátum: 2015. Február 05. - 14:17:55 »

Sziasztok!

Nem rég hozzájutottam egy leharcolt példányhoz. Elkezdtük a renoválást és nagy segítség lenne hozzá, alkatrész katalógus, szerelési könyv, robbantott ábrák stb. Ha tudtok valamit ez ügyben ne tartsátok magatokban hálás lennék érte :)
Naplózva

nary76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:mazda b2200
« Válasz #9 Dátum: 2015. Március 06. - 20:23:27 »

Ha segítség: japancars.ru. Nagyon sok minden van az oldalon, a magyar árak töredékéért. A GLS vagy DHL futárszolgálat szállít, pontosak, viszonylag gyorsak. Az oldal orosz ill angol nyelvű, regisztáció után könnyen használható. Rengeteg robbantott ábra van fenn. Nekem bejött.
Egyébként az elmúlt 2 évben szakirodalmat nem találtam róla, csak a Mazda Schneider autóház mazda szerelőjét:) Nem szerel otthon, csak tanácsokat ad.
Nekem jelen pillanatban az autó C-vágányon van, hengerfejes lett, a 2 hónapos termosztát nem nyitott ki, s szétnyomta a hengerfejet a kipufogó oldalon. Valószínű, ez volt az utolsó lökés neki...
jelenleg keresek hozzá hengerfejet. Egy katalógus szerint jó hozzá a 626-os hengerfeje a 2.0D-é. Nem próbáltuk még, de ha jó lenne, lényegesen olcsóbb lenne. Apropó: Hol sikerült hozzá olcsó új hengerfejet szerezni? Én 160 ezer alatt nem találtam....

rsescort

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:mazda b2200
« Válasz #10 Dátum: 2016. Április 16. - 02:45:52 »

Üdv!
Nem rég lettem tulaja egy ilyen gépnek, és van pár ismeretlen számomra.
 
Most a legzavaróbb problémám, műszerfalon világít az olaj jele, és visít, mint az újévi malac...olajat szintre töltöttem, nem találtam érintkezési hibát sem még. Ha nem lenne olajnyomás, érezhető lenne a teljesítményen, de az az érdekes, elmúlik-visszajön vészjelzés. Nem függ fordulattól, ha balra kanyar, elhallgat, ha jobbra, előjön, vagy elinduláskor jön rá a sipítás...mintha valami mozogna, és az hatna rá.
 
Ha van aki jobban ismeri  és segítene, köszönettel venném!
Naplózva

Ferentz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:mazda b2200
« Válasz #11 Dátum: 2017. Január 29. - 16:29:26 »

Nekem is csinálta: a jobb oldali szűrőház alján van egy gomba. Annak a vezetéke himbálódzott.
Naplózva